Využití meta keywords v Shopty
Již nějakou dobu se mezi SEO konzultanty mluví o tom, zda mají meta keywords ve stránce pozitivní, nulový, či dokonce negativní vliv. V prosinci 2015 publikoval Pavel Ungr pěkné shrnutí, že vyhledavače meta keywords ignorují.
Zpravidla meta keywords na implementovaných eshopech od začátku roku 2015 nevypisujeme, přesto ale dostáváme dotazy, proč toto pole v administraci je a zda má smysl jej vyplňovat.
Ano, smysl to má! :) Pracujeme s meta keywords v rámci interního vyhledávání, proto je v administraci Shopty stále najdete.
Vidíme v nich stále velký přínos pro produkty, které mají několik používaných synonym, pod kterými chcete, aby je zákazník na webu našel a zakoupil. Je to jakýsi návrat ke kořenům tohoto tagu, kdy vyhledávače neuměly skloňovat a neznaly synonyma.
Rád zmiňuji příklad s pumpičkou. Např. na ekolu najdete pumpičku Zéfal Air FCO1. Zéfal Air bude hledat asi jen ten, kdo produkt zná a ví, co chce. Pokud někdo hledá ale doplněk ke kolu, aby si jej jednoduše dofoukl, může hledat klíčové slovo „pumpička“, „pumpa“, „hustilka“, „mini pumpička“, „mini pumpa“, atp.
Možností, jak některé produkty pojmenovat může být skutečně hodně a pokud nechcete všechny vyjmenovávat v obsahu / popisu produktu (čož je velmi rozumné, neboť může být ve výsledku všemi kombinacemi názvů zákazník zmaten), můžete využít meta keywords. V něm uvedené fráze nebudou vypsané do HTML kódu webu, ale zároveň každý zákazník nalezne správný produkt pod názvem, pod kterým jej zná.
Autorem článku je Tomáš Libich
Tomáš u nás žongluje s mnoha míčky najednou. Domlouvá zakázky, vymýšlí strukturu a koncepty webů. Zajímá se o použitelnost a bezpečnost nejen webových aplikací. V ideálním světě by chodil do práce jen přemýšlet o tom, jakým směrem posouvat naše projekty i jednotlivé lidi ve firmě.