Programování

Programujeme chytrá a efektivní řešení

Zabýváme se tvorbou funkčních internetových aplikací na míru. Umíme dodat promyšlené komplexní řešení, které můžeme nadále provozovat a spravovat. Naše aplikace na míru usnadňují firemní proces, zefektivňují provoz a pomáhají internímu chodu firmy. Tyhle technické záležitosti bývají trochu abstraktní, proto vám představíme tři taková řešení. Tady je máte:

Interní systém šetří cenný čas lékařů

Pro jednoho z největších poskytovatelů ambulantní péče, společnost Medicon a.s., jsme vytvořili interní systém. Spravuje veškeré procesy pro 2 000 zaměstnanců na desítkách různých pracovišť. Řídí vše – od nákupu kancelářského papíru po investice do strojů v řádech stovek milionů. Šetří čas, protože v sobě má ‚píchačky‘, připravuje podklady pro mzdy, řeší dovolené a náhrady práce. Všichni díky němu ví, že dneska neordinuje doktor Doubek, ale doktor Řípa. Díky umělé inteligenci ve schvalovacích procesech nerozhodují o investičních nákupech do vybavení nutně všichni manažeři, ale jen určitá část z nich. Odpadají tak desítky e-mailů a zbytečných schvalovacích koleček. A investice proběhnou dřív, s menším počtem schvalovacích kol a ušetří primáři a řediteli oddělení každý měsíc 3 pracovní dny. A ti mohou se věnovat skutečně důležitým věcem.

Rezervací plno, ovšem v klubu prázdno

Se zapeklitým problémem se na nás obrátil provozovatel pražského klubu Jazz Dock. Trápil ho proces prodeje i samotného odbavení vstupenek. Návštěvníci si rezervovali vstupenky po telefonu nebo e-mailu. Když se na rezervace podíval, jeho srdce vždy zaplesalo. Teda, dneska bude narváno. Realita byla ale jiná. Přišla jenom část zájemců. Navíc museli dlouho čekat ve frontě, než obsluha odbavila všechny rezervace. A to poměrně staromódní metodou: hledáním a odškrtáváním v sešitě. Bylo to zdlouhavé a ne každému se chtělo přešlapovat ve frontě. A tak klub, o který byl zájem, zůstával poloprázdný. Kupecké počty pak neseděly provozovateli, ani kapelám. Pro Jazz Dock jsme zavedli online rezervační systém a doplnili ho o rychlé odbavování u vstupu pomocí QR kódů. Provozovatel i kapely tak přesně vědí, kolik hostů do klubu přijde. (A většinou je narváno.)

Je to ale honička, být v montážních plošinách jednička

V roce 2008 se na nás obrátil klient, který pronajímá montážní plošiny. Potřeboval interní systém, který by zefektivnil chod celé firmy. A tak jsme se do toho pustili: Díky systému má skvělý přehled o rezervacích a faktury vždy v pořádku a po ruce. Jako jediná firma na trhu si od samého počátku účtuje dopravu podle nejkratší trasy z mapy, nikoli podle měřidla ujetých kilometrů. Systém funguje už 9 let. A je to pořádný dříč, pracuje totiž i o nedělích a svátcích. A možná i díky němu je náš klient stále jedničkou na trhu.

Pracujeme agilně a vývoj promýšlíme

Při vývoji interních systémů využíváme metod agilního vývoje. To znamená, že na pravidelných schůzkách vyhodnocujeme cíle a stanovujeme nové úkoly na následující týden. Každý den máme krátké stand-upy (schůzky na stojáka u kávovaru), kde si rozdělíme konkrétní práci na projektu. Nemůže se tak stát, že bychom po měsících práce vytvořili něco nepoužitelného.

Máme zkušenosti s programováním velkorysých řešení i malých šikovných systémů, které přinášejí velké výsledky a změny. Každý nový systém je pro nás velkou výzvou, protože rádi zpřehledňujeme a vylepšujeme procesy. Vše důkladně promýšlíme, se systémem si hrajeme, jednotlivé pasáže konzultujeme s klientem a hledáme optimální a nejefektivnější řešení.